Posted in Zdraví

Jak bojovat proti bolesti zad v těhotenství

Jak bojovat proti bolesti zad v těhotenství Posted on 10.2.2019

.


Zhruba po první polovině těhotenství se dostáváte do fáze, kdy miminko rychle roste, vaše bříško také a už vás začíná poněkud tížit. Bohužel mnoho nastávajících maminek bojuje s bolestí zad, která je spojena s velkou zátěží, kterou musí nést. Důvodů bolavých zad v těhotenství je krmě váhové zátěže více, například je to i hormonální záležitost.
těhotná na molu


Abyste byla v těhotenství fit, je důležitá vaše kondice ještě před otěhotněním. Je vhodné, pokud máte zpevněné svaly, především ty zádové a břišní, které v těhotenství dostanou zabrat. Mnoho žen také trpí bolestí zad proto, že mají vybočenou plotýnku, posunuté obratle, nebo obdobný fyziologický problém. To pak samozřejmě v průběhu těhotenství často nabírá na intenzitě spolu s postupujícími fyzickými změnami.
jóga pro těhotné


Tipy jak ulevit zádům v těhotenství


Pokud už těhotná jste, je vhodné vyzkoušet několik vychytávek a aktivit, které vám mohou pomoci.


Mějte dostatek pohybu!


Je důležité se v těhotenství nevyhýbat pohybu. Některé sporty jsou pro vás sice v tomto stavu zapovězené, nicméně je třeba zůstat aktivní.


          Chůze


Asi nejlepším a nejjednodušším typem pohybové aktivity v těhotenství je obyčejná chůze. Omezte ježdění autem a snažte se přiměřeně svému stavu dostatečně chodit. Protáhnete se a záda nezatížíte.


          Jóga


V posledních letech je u žen velice oblíbená těhotenská jóga, která je speciálně uzpůsobená pro potřeby nastávajících maminek. Mimo jiné se zaměříte i na cviky, které uleví vašim zádům.


          Plavání


Pokud je ve vašem okolí bazén, pak plavání je skvělým sportem pro těhotné ženy. Opět si protáhnete a zpevníte záda, kromě toho voda nadnáší vaše těžké bříško, což je další benefit.


Máte už opravdu velké bříško, které vás tíží? Zkuste tejpování nebo těhotenský pás!


Tejpovací pásky svou tloušťkou a pružností téměř imitují kůži. Jednoduše řečeno, tejpovací pásky poskytnou vašemu bříšku podporu, takže vám uleví od bolesti v kříži. Pokud toto chcete vyzkoušet, určitě se poraďte se svým lékařem a obraťte se na odborníka!


Těhotenský pás plní obdobnou funkci jako tejpovací pásky. Poskytuje podporu většímu bříšku, váha břicha se rozloží do větší plochy a uleví tak v jeho nošení vašim zádům, zejména v křížové oblasti.


Krátkodobou úlevu přinesou nahřívací polštářky


Pokud chcete na chvíli ulevit od bolesti v kříži, můžete zkusit i nahřívací polštářky. Polštářek je naplněný různými výplněmi, například pšenicí, pohankou, voňavými bylinami a dalšími materiály. Poraďte se však raději s lékařem a nepřehánějte to s teplotou. 


Vyzkoušejte uvedené tipy a ulevte svým bolavým zádům! A nezoufejte, těhotenství rychle uteče a miminko vám rozhodně všechny těhotenské útrapy vynahradí!

.


Ohodnoťte příspěvek
.